BİGEP Yönergesinin 2.2.2. maddesi kapsamında, Bu uygulama ile çocukların karşılaştırma, sınıflama, sayma, ölçme, grafik hazırlama ve grafik okuma gibi bilişsel ve motor becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaca yönelik farklı etkinlik türlerinde planlar programlanmıştır. Amaçta belirtilen kazanımlara ulaşılması için sürekli ve aralıklı pekiştirme tarifelerinden faydalanılmıştır. Grafik oluşturabilen, grafikleri yorumlayabilen sınıflama, karşılaştırma yapabilen çocuklara çıkartma ödülü ya da sınıf sorumlusu olma ödülü verilmiştir.
1.aşama: Karşılaştırma
-Bu aşamada özellikle günlük yaşamda karşımıza çıkan ve konuşma dilimize bolca geçen kelimeleri kullanarak sohbetler eşliğinde karşılaştırmalı etkinlikler yapıldı. Örneğin hangisi daha az ya da daha çok, kim sınıfa daha erken ya da daha geç geldi, bugün sınıfta kızlar mı daha fazla erkekler mi daha fazla, sınıfımızda daha çok hangi renk var gibi sorular sorularak hedeflenen kazanımlara yaşama yakınlık ilkesi doğrultusunda ulaşılmaya çalışıldı.
2.aşama: Sınıflandırma
-Karşılaştırma odaklı çalışmalarımızdan sonra çocukların sınıflandırma becerisinin de devamında gelmesi sonucunda çalışma yaprakları, çalışma sayfaları verilerek çocukların karşılaştırmalarını resmetmeleri, eşleştirmeleri üzerine çalışmalar yapıldı.
3.aşama: Sayma ve ölçme
- Bu aşamada akademik beceriler üzerine daha fazla odaklanılarak matematik becerilerinin de desteklenmesiyle oyunla bütünleştirilmiş matematik etkinliklerine yer verildi.
4.aşama: Grafik okuma ve oluşturma
-Son aşamada çocuklara hazır renk grafikleri gösterildi az çok kavramı daha fazla kullanılarak grafik yorumlama becerileri ölçüldü. Sınıfta olan renkler kullanılarak çocuklar tarafından renk küpü materyali kullanılarak bir grafik oluşturuldu.
Uygulamanın sonunda çocukların eleştirel düşünme, gördükleri görseller hakkında yorum yapma, sayma, kardinal sayıyı bilme becerilerinin geliştiğini gözlemlendi.
meb_iys_dosyalar/63/02/707373/dosyalar/2024_05/22215734_yukariderenanasinifi.docx