Bu uygulama ile çocukların karşılaştırma, sınıflama, sayma, ölçme, grafik hazırlama ve grafik okuma gibi bilişsel becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu uygulamayla 60-72 aylık okul öncesi çocuklarının matematiksel düzeyde bilişsel becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.Bu amaca yönelik farklı etkinlik türlerinde planlar programlanmıştır. Amaçta belirtilen kazanımlara ulaşılması için sürekli ve aralıklı pekiştirme tarifelerinden faydalanılmıştır. Grafik oluşturabilen, grafikleri yorumlayabilen sınıflama, karşılaştırma yapabilen çocuklara çıkartma ödülü ya da sınıf sorumlusu olma ödülü verilmiştir.
Uygulamanın sonunda çocukların eleştirel düşünme, gördükleri görseller hakkında yorum yapma, sayma, kardinal sayıyı bilme becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir.
meb_iys_dosyalar/63/02/707373/dosyalar/2024_02/12140303_anasinifiasubesiiyiuygulamaornegi.docx